Mijn werkwijze
Mijn werkwijze
Wat je van mij kunt verwachten
Ik ben oprecht geïnteresseerd in jou als persoon. Ik stel veel vragen, maar ik luister ook goed naar je. Wat beweegt jou, waar heb jij behoefte aan, wat zijn jouw doelen? Zo kan ik jou helpen met het aanbrengen van overzicht. Dit kan zijn:
- in je huis (spullen uitzoeken en opruimen)
- in tijd (timemanagement, persoonlijk weekschema, meer grip op je tijd en agenda)
- de administratie (alles weer op orde en ook inzicht)
- ondersteuning van jou als mantelzorger
- je huis verkoopklaar maken / de verhuizing regelen
Lange termijn oplossing voor opruimen en organizen
We zoeken naar een werkwijze die bij jou past en ook werkt op de lange termijn. We gaan samen doelgericht aan de slag, waarbij jij zelf de beslissingen neemt en als dat juist lastig is… jij vooral léért te beslissen over je spullen, je tijd en je leven. Jij bepaalt bijvoorbeeld zelf wat je weggooit of houdt. Door dit proces aan te gaan, ervaar je dat je zelf de regie (weer) hebt. We werken samen aan jouw doelen en met een vleugje humor voelt dit al vaak al een stuk lichter dan je van tevoren gedacht had.
Vind jouw eigen kracht in een organizingtraject
Ik geloof dat iedereen sterke kanten en kwaliteiten heeft. Die zetten we in om bij jou passende oplossingen te realiseren. Je ziet echt resultaat van je inspanningen. Want je leert nieuwe gewoontes aan. Een organizingtraject is een investering in jezelf waar je je leven lang plezier en profijt van zult hebben.
Alle gesprekken en werkzaamheden zijn vertrouwelijk, want ik werk volgens de beroepscode van het NPBO.
Praktisch: hoe werkt het?
- Je kunt een gratis kennismakingsgesprek aanvragen, uiteraard kun je me ook gewoon direct bellen.
- Na het eerste telefonische contact plannen we z.s.m. dit kennismakingsgesprek bij jou thuis.
- Dit gesprek duurt ongeveer een uur waarin we bespreken wat de huidige situatie is en wat jouw wensen en doelen zijn.
Aan de slag met opruimen en organizen
We gaan op een ontspannen manier doelgericht aan de slag. Je krijgt van mij na elke sessie een kort verslag met hierin o.a. tips speciaal voor jou. En, als dat nodig is, ‘huiswerk’ voor tussen de afspraken in. Daarnaast zorg ik voor tips & tricks op papier, als leidraad voor je klus.
Wat doen we met de overbodige spullen?
Vaak kun je jouw overbodige spullen nog verkopen via Marktplaats of Vinted. Of we zoeken een goede bestemming; iemand in je familie- of vriendenkring. Natuurlijk kunnen de spullen ook naar een goed doel bijv. de kringloopwinkel of het Leger des Heils.
Gratis afvoeren van jouw spullen!
Wanneer jij dat prettig vindt, voer ik gratis als extra service, jouw spullen af naar één donatie locatie.
Afsluiten organizing traject
Na afronding van het traject doen we een evaluatie. Na een maand bel ik om te horen hoe het met je gaat.
Waar werk ik als organizer?
Ik ben werkzaam in de provincie Zuid-Holland, regio Alblasserwaard, Drechtsteden en Rotterdam. Woon jij in de provincie Brabant of Utrecht (in een straal van 50 km vanaf Sliedrecht)? Dan kom ik ook graag bij je langs.
Wat kost een organizer traject?
Ik bied verschillende pakketten aan, maar je kunt ook losse uren inkopen. Bovendien is er begeleiding mogelijk vanuit de WMO (zowel vanuit je PGB als via ZIN).
Op de pagina tarieven lees je meer over de kosten voor mijn diensten als professional organizer.